Fiberwave

Fiberwave is ontstaan uit ColoCenter, een bedrijf dat een datacenter exploiteert in Zoetermeer. Door de aanwezigheid van snelle verbindingen ontstond bij onze collega ondernemers op het bedrijventerrein Lansinghaghe de vraag of ze daarvan gebruik konden maken. Glasvezel aanleggen was een optie, maar relatief duur. Een straalverbinding bleek de oplossing. Na een uitgebreide testperiode met enkele klanten was er genoeg ervaring opgedaan om dit product op grotere schaal aan te bieden. Sinds 2014 sluiten we veel nieuwe klanten aan in het Lansingerland gebied.

Maar nu ook in gebieden als Waddinxveen, Moerkapelle, Nootdorp, Pijnacker, Wateringen, Rotterdam Spaanse Polder en nog vele meer. Nieuwe gebieden worden elke maand toegevoegd. Check onze website regelmatig om te zien of we bij u dekking hebben. Is het internet voor uw bedrijf of woning al geruime tijd een uitdaging, neem dan contact op en we bekijken de mogelijkheden voor u.

 

079-7113500
dav

Onze partners

Wij werken samen met een aantal IT leveranciers die lokaal zeer bekend zijn met de klanten in de regio. Maar zij doen meer dan alleen het installeren van de zender. Tijdens de voorbespreking van de werkzaamheden brengen zij, naast het gesprek over de plaatsing van de zender, een volledig advies en offerte uit op verzoek van de klant. Uiteindelijk beslist de klant over de wijze waarop de werkzaamheden zullen worden uitgevoerd.

Uiteraard werken wij ook met partners samen die voor hun klanten een snelle verbinding bij Fiberwave aan willen vragen. Deze check kunnen wij voor hen uitvoeren. Het betreft dan niet alleen straalverbindingen. Wij brengen ook offertes uit voor (complexe) trajecten op basis van de glasvezel. Twindatacenter en multisite oplossingen worden ook ondersteund door ColoCenter, waar Fiberwave een onderdeel van is.

De Service

Wij maken gebruik van degelijke apparatuur, die wij uitgebreid getest hebben. Uiteraard hebben wij geruime tijd goede ervaringen opgedaan met onze partners, die voor ons de apparatuur installeren. Wij bieden het internet aan over onze straalverbindingen vanuit ons Datacenter in Zoetermeer, waarbij wij gebruik maken van de glasvezelnetwerken van de bekende netwerkoperators. Met deze partijen hebben wij goede SLA’s afgesproken, maar dat neemt niet weg dat het af en toe kan voorkomen, dat een verbinding storing ondervindt. Door de 24/7 monitoring van onze dienst streven wij er naar om lange repairtijden tot een minimum te beperken. Mocht het zo zijn dat er toch problemen zijn, dan adviseren wij om de volgende zaken uit te sluiten.

Wat te doen bij een storing:

Bij verstoring van het internet kan de straalverbinding offline zijn. Controleer of uw modem voorzien is van stroom;
Zit de stroomkabel (220V) goed aangesloten ?
Is de netspanning uitgevallen (zekering) ?
Is de netspanning kort uitgevallen ? Het modem herstelt vanzelf waarna de internetverbinding weer op komt.
Is de netspanning langdurig uitgevallen wacht dan minimaal 5 minuten
Controleer of de netwerkkabels in de modem goed zitten. Met name de UTP (Cat.5) kabel naar de zender is van belang. Dit is een stugge zwarte kabel. Als de netspanning aanwezig is en alle kabels zijn correct aangesloten en u heeft nog steeds geen toegang tot het internet, neem dan contact op met ons op.

 

Het kan soms ook voorkomen dat als gevolg van een firmware update uw modem geen contact heeft met onze zender. Dit kunt u snel oplossen door de voeding van de PUE adaptor naar de zender een reset te geven door even de steker uit het stopcontact te halen en weer terug te steken. Zie de foto van de PUE adaptor.

Voor support gerelateerde zaken kunt u het beste gebruik maken van ons ticket systeem. Tijdens de storingsafhandeling is de prioriteit het verhelpen van de storing, maar proberen wij u zo adequaat mogelijk geïnformeerd te houden.

Web: http://support.colocenter.nl of mail naar support(@)colocenter.nl